Monday, April 2, 2012

Aura Nak Kalah Dah Datang

Entah kenapa dan kat mana yang silap, pembangkang hari ni rasa bimbang dan takut kalah agaknya. Terbaru mereka mengatakan SPR pulak tipu dalam isu daftar pemilih untuk Pilihan Raya yang akan akan datang. Agaknya siang2 lagi pihak pembangkang dah mula rasakan yang mereka memang akan kalah. Isu2 yang berkaitan yang dah dekat2 nak mengundi ni, mereka cuba putar sana putar sini untuk pengaruhi rakyat. 

Selepas satu2 isu yang mereka kemukakan dan tak dapat mereka sendiri tepis, semakin rancak mereka cuba keburi rakyat dengan alasan2 yang tidak menasabah. Kononnya membuat penjelasan secara dekat kepada rakyat, dari hati ke hati oleh DPHH (Dewan Himpunan Penyokong Pas). Mereka cuba meyakinkan rakyat bahawa mereka (pembangkang) memang berkelayakkan dan sepatutnya dipilih untuk menerajui negara akan datang. 

Tak kiralah kedudukan mereka ini kucar-kacir pun. Janji rakyat akan pilih dan sokong untuk jadikan mereka berkuasa kelak. Pun begitu masih ada yang boleh berfikir dan melihat dengan mata kepala prestasi pembangkang secara menyeluruh. Semua dikalangan mereka itu nak jadikan ketua parti mereka sebagai PM. Sudahnya yang akan menangggung akibat rakyat bawahan. Untung pada mereka yang sedar dan celik berfikir, tapi pada yang masih hgairah menyokong pembangkang, tunggulah akibatnya nanti.

No comments:

Post a Comment